Leshan

20 januari 2013 - Leshan, China

Na Jiuzhaigou zijn we weer met de bus terug gegaan naar Chengdu. Vandaag hebben we vanuit Chengdu een uitstapje gemaakt naar Leshan, dat 2 uur van Chengdu vandaan ligt. Leshan is beroemd om de 71 meter hoge Buddha die in een klifwand is gebeeldhouwd. De buddha was heel mooi en de omgeving er omheen ook. Het was ontzettend groen en fris, alsof we vanuit de stad opeens op een soort tropisch eiland waren terechtgekomen. We wilden heel graag een boottochtje maken omdat de bddha vanaf het water het best tot zijn recht zou komen. Maar omdat het laagseizoen is waren er bij geen enkele bootverhuur genoeg mensen om de boot vol te krijgen dus niemand wilde ons meenemen. Gelukkig vonden we uiteindelijk een wat slimmere chinees die inzag dat vier mensen op zijn boot meer opleverde dan 0 mensen op zijn boot en besloot om ons mee te nemen als we 1 extra kaartje kochten. Nu zijn we weer terug in ons hostel in Chengdu, morgen hebben we een chilldag en dan gaan we 23 uur in de bus zitten opweg naar Lijiang in de provincie Yunnan.